Három év után ismét nagylemezzel jelentkezik a perpētuum zenekar, azaz Girincsi Fruzsina, Takács Dániel Zoltán, Sárosi Áron és Telek Attila. A tavalyi, elengedésről szóló Goodbye című kislemez után az új dalok magyar nyelven szólalnak meg. A Holnap Köddé Válok című album egy mély, személyes utazás, ami egy reményteli felemelkedéssel zárul. Hallgatni olyan, mint valaki naplóját olvasni, miközben saját érzéseinkkel is szembesülünk.
Az album készítése során megváltozott az alkotói módszer is, a közös dalszerzés, főzés helyett félkész demókat dolgoztak át, ami miatt egy letisztult, komplex anyagot hallhatunk. „Ez a lemez az utóbbi másfél év lenyomata, és
úgy érzem, most tudtam megnyílni a dalszerzésben és szövegírásban eddig a legőszintébben.
Egy hosszú, nehéz időszak lezárása, ami mindenkihez szól, hiszen mindannyian voltunk már hasonló helyzetben, értek minket váratlan balesetek, veszítettünk el értékes kapcsolatokat és embereket. A lemezen ennek minden árnyalata szerepel. A legmélyebb gödörből indulunk, majd közösen mászunk ki belőle. Az általam összetákolt demókat izgalmas munka volt összerakni a zenekarral, olyan ötleteket és színeket vittek a dalokba, amit álmodni sem mertem volna” – mesélte Fruzsi, a zenekar énekesnője.

A lemez címadó dalához készült videót Komróczki Dia készítette, aki az egész lemez vizuális anyagáért felelős.
A dalokat Sárosi Áron, a zenekar basszusgitárosa mixelte és Fenyvesi Márton masterelte, aki az utóbbi időszak legkeresettebb hazai hangmérnöke. A legnépszerűbb hazai produkciók (Pogány Induló, Carson Coma) dalai mellett az amerikai Grammy-díjas dalszerző Gill Landry 2024-es nagylemezét is ő masterelte (Cinnamon Canyon Blues), melyen olyan nevek szerepeltek, mint Ted Dwane (Mumford and Sons) és Chris Maas (Sting). Marci így nyilatkozik a lemezről: „Ma már
minden technikai eszköz rendelkezésre áll egy zenekar számára, hogy a lehető legpontosabban megvalósítsa a művészi elképzeléseit.
Nincs szükség végtelen költségvetésre vagy akár mély technikai ismeretekre, az ötleteket azonnal rögzíteni lehet, a kidolgozás pillanatok alatt megtörténhet. Ezt az alkotói élményt tapasztalhatta meg a perpētuum is, ezt halljuk ezen a lemezen: minden pillanata hamisítatlanul a zenekar organikus sajátja.”
A perpētuum megosztott néhány gondolatot is a dalokkal kapcsolatban, amiket
dallamokba csomagolt befelé repülésként
képzelnek el. „A nyitó Csend eredetileg angol nyelven íródott egy elektronikus projekthez, amit szétszabdaltunk, és született rá egy új szöveg. Ez a dal a belső feszültségről szól, egy olyan nehéz helyzetről, ahol már az ordítás se segít, és sokkal bölcsebb csendben szemlélni a történéseket. A Fussunk El azt a fájdalmas felébredést idézi fel, amikor két ember nem mindig ugyanazt akarja, de csak az út közben derül ki mindez. A lemez legmélyebb dala a Magamhoz Húzom, egy életközépi válságban írt életösszegzés. Egy tehetetlen, néma, megváltozott tudatállapot leírása a Húz az Idő. Kérdéseket és kételyeket sorjáz, mit élhet át az ember éber kómában. Az Elhagyom viszont már egy szabad tánc az új dolgokhoz, a lemez legpozitívabb dala a továbblépésről, az elengedésről. A lemez címadó dalában, a Holnap Köddé Válokban már sikerül kívülről látni és elemezni egy nehéz élethelyzetet. Az album előfutárdala, a Vagyok pedig a rejtett tudatállapotban való létezést boncolgatja, dinamikus hangszereléssel.”
perpētuum, Holnap Köddé Válok, PerpetuumMusic, 2025.
Borítókép és fotó: Komróczki Dia